Drukte op de milieustraat positief beïnvloeden

“Hoe kunnen we het bezoekersaantal naar de milieustraat beïnvloeden?”

App om drukte op milieustraat inzichtelijk te maken bij Circulus-Berkel op recycleplein Apeldoorn.
Dat was de vraag van Circulus-Berkel. De vraag ontstond omdat de drukbezochte milieustraten met regelmaat overvol raken. Met lange wachtrijen voor de ingang en opstoppingen op de milieustraat, levert dat best wel eens onveilige situaties op. En de bezoekers? Die blijven maar komen. Een situatie die we allemaal wel herkennen, waar je ook woont en bij welke milieustraat je ook komt.

Innovatieve technologie om hier wat aan te doen

Jarno Eggink is eigenaar van JDI smart web applications. JDI ontwikkelt slimme webapplicaties en bedacht een duurzame oplossing voor de vraag van Circulus-Berkel: de WTM-pod. De WTM-pod registreert het aantal mobile devices in de omgeving en op welke afstand ze van de betreffende locatie verwijderd zijn. Natuurlijk zonder het registreren van persoonsgegevens, dat even vooropgesteld.

Van data naar informatie

De WTM-pod zet de data om in gestructureerde informatie. Deze informatie wordt realtime weergegeven op een dynamisch dashboard. Bijvoorbeeld informatie over:

  • hoeveel bezoekers er zijn
  • op welke plek de bezoekers storten
  • hoe lang ze aanwezig zijn
  • hoeveel mensen er wachten

Na een tijdje kan de WTM-pod door middel van deze data heel accuraat de drukte op de milieustraat weergeven. Deze info vind je terug in de app van Circulus-Berkel en natuurlijk ook online.

De app die drukte op de milieustraat inzichtelijk maakt bij de recyclepleinen van Circulus-Berkel.

Een optimale klantbeleving op de milieustraat

De WTM-pod levert enorm bij aan de positieve klantbeleving. Want als je bezoeker online ziet dat de wachttijd 20 minuten is, dan kan hij besluiten om later te gaan. Of hij kan naar een andere milieustraat rijden. En als hij toch besluit om wél naar de milieustraat te gaan, dan gaat hij met een heel andere verwachting de deur uit. Hij is dus niet onaangenaam verrast door een langere wachttijd en zijn beleving is anders.

Voor de medewerkers op de milieustraat is dit ook een grote verbetering. Hun werkomgeving wordt veiliger, ze kunnen de bezoekersaantallen reguleren en de mensen veel beter helpen bij hun bezoek aan de milieustraat.

Milieustraat Apeldoorn

Circulus-Berkel en JDI zijn dit jaar gestart met dit project. Na uitvoerig testen, wordt op dit moment het systeem gebruikt bij de milieustraat in Apeldoorn. Het verwachte resultaat? Een beter verloop van bezoekers bij de milieustraat, een betere klantervaring en een veiligere werkplek voor de medewerkers.

Ook zo’n slimme WTM-pod voor je milieustraat?

Zoals al eerder gezegd, de geschetste situatie op de milieustraat herkennen we allemaal. Vanaf nu kun je het jezelf en je klanten dus een stuk makkelijker, fijner en veiliger maken. We denken dan ook dat dit voor andere milieustraten in Nederland een interessante oplossing is. Wil je meer weten, neem even contact met ons op. Dan brengen wij je in contact met JDI smart web applications.

Geschreven door Matti Nijboer.